Måste bli dålig stämning i helvetet...

Magnus Betnér från "I ditt ansikte". Vad kan man säga? Köra stand up om kyrkan, kristendom och Jesus och allt annat trams i Metodistkyrkan - klockrent. Som f.d kykogårdsvaktmästare (gravgrävare, blev lurad på jobbet under min semester då jag tydligen inte passade på kyrkogården FuckDets anm.) i 7 somrar, grät jag mig halvt fördärvad när jag såg detta. Alltså han är sjukt rolig, det kommer man inte ifrån. Notera noga både prällens och resterande församlingsmedlemmars reaktioner när han säger något som inte passar sig, obetalbart. Säga vad man vill om tillknäppta människor, men kul att driva med dom.. Det är det fan ta mig.



- För Jesus var ju gay. För varför skulle han annars hänga med 12 snubbar i klänning i tre år?

- Det står ju ingenting om homosexuella, för att återkomma till det ämnet. Det står ju ingenting i det nya testamentet. Det står ju bara i gamla testamentet och, ni som har läst på, en liten bit i nåt av romarbreven. Alltså Paulus, igen. Den tidens Aftonbladet.

- Apropå att använda gamla testamentet som källa så finns det ett gött citat här: ”Vill du ha en slav eller slavinna kan du köpa sånna av folken omkring dig. Ni får också köpa barn till invandrare som är tillfälligt bosatta hos er och sånna är deras familjer som föds i landet.” Det är ju ett klockrent citat för Sverigedemokraternas nästa broschyr liksom.

Moahahaha

Missa inte I Ditt Ansikte ikväll klockan 21.55 på kanal 5


Kommentarer
Postat av: sarah

Såg det i frdags.. faaaaan va jag garvade :)

2008-09-23 @ 02:04:49
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: Tobias

Det fanns väl inget roligt med sd-skämtet. Han sparkar in öppna dörrar och är allmänt politiskt korrekt - hittills i alla fall. Vi får höra hur det låter i moskén. Stening, pedofilprofet, bombningar - då blir jag nöjd.

2008-09-23 @ 03:26:06
Postat av: FuckDet

Tobis: Åhjo, det var fnissigt. Annat kan du inte säga. Det roligaste i det hela är att det inte alls hade behövt vara ett skämt, det är ju nåt de stendumma sverigedemokraterna hade kunnat plita ner i sina broschyrer, inte alls en omöjlighet. Och det tycker jag är roligt - på ett tragiskt sätt.



2008-09-23 @ 09:43:25
URL: http://fuckdet.blogg.se/
Postat av: sessan

Haha, han är såå klockren!

2008-09-23 @ 14:40:40
URL: http://sessansally.blogg.se/
Postat av: cindy

han e så sjukt rolig, så bitter liksom. En av mina favortier lugnt :) Laddade hem "I ditt ansikte", ska se den lite senare..

2008-09-23 @ 20:19:10
URL: http://lifeofcinderella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0