Hela känsloregistret på en och samma dag

Denna dag gick från ok till rolig till dålig för att sedan bli alldeles underbar. Jag har alltså utnyttjat denna dag till max och fått in hela veckans känsloregister sedan klockan åtta.

Morgon: Vaknade upp med en liten småagrressiv och tjurig känsla. Lite bitchig sådär. Så jag passade på att put it to an end med gubben, nu ska jag förbättra karman. "Jag tycker inte att vi ska fotsätta ses på detta vis". Ärligt och bra och utan vidare förklaring. Sen när måste man förklara allt man säger och gör?

Gick till högskolan, högg tag i en kamera och satte igång med mitt filmprojekt.

Förmiddag: Var klar med filmen och magmusklerna hade fått sig en redig work out från allt skrattande. Satte mig för att redigera filmen och skrattade ännu mer.

Eftermiddag: Efter x antal misslyckade försök blev filmen klar, nu fattades bara en A4 med förklaring till mitt verk. Datorn var som all annan elektronik dålig, så jag sparade det jag skrivit och gjorde en omstart. Vetskapen om att vara klar och kunna ta helg var underbar. Men se, där sket jag mig på tungan för datorn ville inte som jag och mitt dokument var puts väck. Ingen av the computer nerds till män jag hade runt mig kunde förklara det som skett. Jag vart uppgiven och fly förbannad rent ut sagt. Satte på hårdrock i lurarna, gapig sådan, och gick kedjerökandes hem till min svinstia till lägenhet.

Kväll: Kommer hem och försöker tänka positiva tankar, Malmö i morgon juu! Men efter att ha slängt en blick på mitt konto insåg jag att jag inte ens har pengar för att matmässigt överleva denna månad, så jag var kokt i skit som man säger. Livet susade förbi mina linsprydda ögon och jag insåg att Malmöresan jag sett fram emot så mycket med inflyttningfest och allt var ett minne blott. Här fick jag ett utbrott och kastade ett glas i golvet som till min ilska höll och inte alls gick sönder. Jag satt på tycka-synd-om-mig-själv-låtar och grät en skvätt.

image97

För en halvtimme sedan ringde telefonen samtidigt som ljudet av nya meddelanden på msn plingade i kanon. Två av mina absolut bästa vänner turades om att skälla ut mig efter notor och tvinga mig att ta emot pengar för att komma ner. Detta var ju oacceptabelt, menade dom. Sötnosar.

Så nu sitter jag här med ett sting av dåligt samvete över att ta pengar från andra, men på mycket glatt humör. Jag har dom bästa vännerna i hela jävla världen och i morgon är det du och jag, Malmö!

Kommentarer
Postat av: Bad Ass

Ahhh så sött att du nämner oss i Bloggen :) Det e la klart att vi hjälper dig i vått och torrt, hehe... men en sak vi glömde prata om i all denna övertalning va....Gubben...jag anser nu efter att ha läst vad du har gjort att det är mkt....intressant...

2008-03-06 @ 20:57:52
Postat av: FuckDet

Bad Ass: Intressant, visst.. Men framför allt, moget! Eller hur? Moget beslut av mig.

2008-03-07 @ 07:04:06
URL: http://www.fuckdet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0