Alla stjärthåls dag, jomantackar

Jag hatar hypen runt alla dessa "viktiga" dagar i detta land. Jul, fettodagar och allt vad det är. Ni vet vad jag är på väg med detta inlägg. Ja, självklart alla stjärthåls dag. På torsdag ska alla mina vänner i denna stad göra romantik med sina respektive och detta får man ju höra om i tid och otid. All reklam skriker "köp ett mögligt chokladhjärta" hit och "en ful nalle" dit. Precis som jul, som ni vet att jag avskyr, så ska det på alla stjärthåls dag konsumeras i mängder.

Det största problem för en sån som mig (hittade ingen bra benämning, så "sån" får räcka) är att skulle man få för sig att göra nåt på denna dag, så går det inte. Javisst, jag kan ta en promenad runt sjön, köpa take away och allt det där, men då kommer jag få stå ut med alla hånglande äckelpar överallt. Ja, jag är bitter - jag kan inte ens föreslå en film med en man för då tror han ju nåt. Jag vill ju inte att dom ska tro nåt. Och att umgås med en vän kommer ju inte på frågan, för jag har ingen singelvän i denna stad. Hade jag varit i Malmö hade jag tagit med mig alla mina brudar ut på krogen, men det går ju icke.
image91


Ja, detta ÄR min första alla stjärthåls dag som singel sedan jag var typ 14-15, och innan dess fick man ju 20 rosor i alla de kulörer i skolan. Det kan ha något med min bitterhet att göra. Jag understryker, jag vill inte under några omständigheter ha en karl just nu.. Men samtidigt, vem fan vill vara ensam?

Det jag tänkte komma till här var att jag nog trots allt har en lösning på mitt problem. Lärarna i denna jävla kurs har nämligen löst min situation genom att ge mig sjukt mycket uppgifter. Perfekt! Njut av er mögliga choklad och era fula mjukisdjur, stickiga rosor och ballonger.. Jag ska iaf plugga!

Kommentarer
Postat av: Bad Ass

Hahahahahaha...du låter så jävla bitter, hahaha!! Tur att jag vet bättre :) Synd du inte var här nere för då kunde du suttit och pluggat och hållt mig i handen medan jag hade diarre och skit...och så kunde vi drömma om sprit och singelkillar!! Nu får vi bara låta som bittra trots vi inte är det... ;P

2008-02-17 @ 20:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0