Å så vill jag tacka mamma, å så vill jag tacka pappa ååå så vill jag tacka gud som gjorde detta möjligt

Här sitter jag och kollar Grammisgalan. Verkar väl helt ok än så länge, men ursäkta mig har Gry Forsell somnat i solariet 10 min innan sändning eller? För det va fan vad.. bränd hon var.

Nu står killen från hårdrocksbandet Mustasch och tar emot en grammis. Den hårda attityden höll i sig ungefär 30 sek, tills han kom upp på scen och öppnade munnen för att vara exakt. "Jaaaag dööööör!!!" och sen fortsätter han på sin töntigaste göteborgska. Nej, jag har inte mycket till övers för riktigt bred göteborgska. Jag kan inte alls hålla med mina tjejkompisar som säger att de smälter när en kille snackar göteborgska. Träffade en snubbe i somras och hans ordförråd bestod väl i princip av "goa gubbar, goa gubbar, ARBETARVARVET ARBETARVARVET, AVENYYYYYYYYN!!!". Det kröp i skinnet på mig, ska jag be att få tala om. Nu menar ju inte jag att alla göteborgares vokabulär består av de tre grejerna, men nja. Jag tycker faktiskt dom låter ganska korkade när dom snackar.

image68

Nej, nu ska jag återgå till Grammisgalan här. Tjopp tjopp nu entrade Calle balle Bildt scenen, den var ju lite otippad. Vad som är lite mer otippat är hans kavaj.. Grön och gul och röd och gud vet vad. En grrröönrrööööd rrröörrrra skulle jag vilja säga.


Kommentarer
Postat av: Angelica

sööt

2008-01-09 @ 21:55:37
URL: http://anjelique.blogg.se
Postat av: evelina

haha, ja kavajen var ju verkligen speciell..

2008-01-10 @ 16:44:22
URL: http://evelinafredbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0