Ho ho fucking ho

Jag gillar inte julen. Jag tycker julafton är en av årets absolut tråkigaste dagar, men detta får man ju inte säga högt. Så fort jag nämner hur tråkig jag tycker julen är, får man blickar som skriker "stackars dig du oälskade människa som vuxti upp i fruktansvärda familjeförhållanden!" Så är det ju inte alls.

Men jag menar.. flera veckor, ja till och med månader, innan själva julafton är det en jävla hets att köpa julklappar och planera in att träffa alla släktingar så ingen blir ledsen. Köpa köpa köpa, konsumer mera! Sen när väl själva julafton kommer går hela dagen ut att vänta. Vänta på mat som man tröttnat på flera veckor tidigare av alla jävla julbord som stått och luktat lutfisk sedan novembers början. Halleluja!
Den där perfekt granen som man spenderat dagar åt att hitta har börjar barra och dessa små stickiga fanskap får man i foten. Granhelvetet drar ju in en massa äckliga kryp också, fy fan.

image54

Sen blir klockan nio och paketen är öppnade och man sitter där i soffan och jäser med en mage som har antagit oanda proportioner, trött och jävlig. Vad ska man då göra? På TV finns det ju inget vettigt, utan det går bara en massa skräpfilmer från nittonhundrafrösihjäl. Inte kan man gå ut och träffa någon heller, för alla ska ju vara hemma och "umgås" och får inte lämna huset. Inte får de gå ut på dagen heller, och även om man skulle få för sig att begå denna dödssynd att lämna huset på julafton, så är ju ändå inte ett skit öppet.
Kan man inte visa nära och kära hur mycket man bryr sig annars, varför göra detta genom dyra presenter och en fruktansvärd stress just denna dag den 24e december? Mental, fucking mental!

image55


Kvällen slutar med att man full och less ramlar i säng vid tio, och tio är just det antalet veckor som krävs för att sedan göra sig av med julfläsket man lagt på sig.

Nädu...

Dessutom är det alltid ett jävla skitväder på julafton. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Nadja

aw..stackars dig du oälskade människa som vuxti upp i fruktansvärda familjeförhållanden =)) haha skoja bara...jag älskar dock julen

2007-11-21 @ 01:11:47
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: MADELENE LÖFBLAD

då går jag väl och blir självmordsbenägen igen!

2007-11-21 @ 08:49:10
URL: http://negerboll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0