Knulla och se glad ut

Det går aldrig att påpekas för mycket - fan vad jag har dålig karaktär. Jag har varit vaken sedan 7 och har fortfarande inte fått någt gjort. Eller vad säger jag, det har jag ju visst. Jag har läst ett kärringmagasin (Veckorevyn, för kärringar under 25), tryckt i mig 4 knäckemackor med Kalles randiga samt rökt x antal cigaretter.
Huruvida dessa saker är vettiga eller ej kan ju diskuteras.
image7
Boken Vetenskapligt tänkande av Jan banan hartman ligger bredvid mig och skickar ut sina ångestfyllda signaler till mig. "Du vet att alla andra har börjat läsa, men jag är så ny och oöppnad att jag snart spricker i pärmarna". Vår lärare för kursen, som för övrigt går under namnet "hon utan hår", förklarade för oss att denna boken var sååå lättläst att man antagligen skulle bli tvungen att läsa den två gånger för att förstå. Kommentarer överflödiga.

Fan. Jag får skylla på att jag spenderat hela veckan med att få i ordning här hemma. Jag har i princip bott på IKEA på dagarna och sen har jag kommit på mig själv med att stirra på klockan när den slår 04.07 och undra vad fan jag fortfarande gör men stjärnskruvmejseln i handen.
Det ska väl inte vara lätt att bryta upp med någon antar jag. Det är bara att le och se glad ut. Jag har ju trots allt en fång röda rosor på vardagsrumsbordet och jag förnekar ihärdigt det faktum att jag fick dom av mamma och själv valde färgen.

Jag ska inte skaffa nån kille på bra länge. Jag vill inte, jag är känslomässigt avstängd. Som pappa så fint uttryckte det, "du kan ju ha lite roligt, skaffa lite tillfälliga kontakter". Jo. Det kan man ju.
Tyvärr vet jag inte vad som är fel. Kanske är det åldern (har ju inte vatt singel på de senaste 6 åren i princip), men de killar jag träffar för ett försök till "tillfälliga kontakter" börjar bete sig som stalkers. Letar upp mitt nummer på 118100.se och skickar sms och deklarerar att de vill komma och hälsa på mig här uppe i min skitstad. Vad hände med knulla och se glad ut?
image5

Just nu står Gilmore Girls på i bakgrunden. Jag har aldrig fattat den serien, men då andra sidan har jag aldrig sett ett helt avsnitt. Just nu är det nån liten brunett som ser ut som 14 som har använt ordet cocolate bar cirkus 20 ggr på en minut. Hon säger det på ett sådär barnsligt, smått utvecklingsstört sätt som får det att krypa i skinnet på mig.

Ah, skönt. Reklam.

Kommentarer
Postat av: johanna

jag hatar gilmore girls. jag klarar inte ens av att se reklamen till det, måste byta kanal till ettan, tvåan eller vad som helst då.

2007-09-09 @ 15:34:57
URL: http://johannanordqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0