Hur fan kan man hamna så snett?

Så var helgen slut. Igen. Det var ju själva fan vad allt ska gå fort. Ännu en gång är man i början av en ny vecka. Metodboken ligger fortfarande där, splitterny och hånar mig. Jag blir skrämd ibland, skrämd av min egen ickeexisterande självdiciplin.

image37

Helgen var iaf väldigt speciell. E tog tåget från Malmö på fredag och klockan 21.30 ramlar hon in genom min dörr, stupfull. Hon hade helt random träffat på en makeupartist på tåget och denna hade sminkat henne samt erbjudit henne grogglas. Tillsammans hade de sedan supt sig hela vägen genom Skåne och Småland. Över en halvliter Absolut vodka 50%. Vad ska man säga, det kan bara hända E.

Jag kände att det var dags att komma ikapp och gjorde mitt bästa. När det var dags att inta Jönköpings krogvärld gick det väl.. sådär. E blev tvungen att sätta sig ner och vila i varje trappuppgång och en promenad som vanligtvis tar 15 min tops tog? Lite längre tid.

Väl framme vid det tilltänkta haket för kvällen insåg vi (läs Jag, E var inte i stånd att inse någonting) att det inte skulle funka, vi skulle inte komma in. Och vi som stod på VIP. Jag som vanligtvis aldrig står på VIP, jag är helt enkelt inte tillräckligt viktig.

Vi drog vidare till en bar och med oss hade vi en kuslig snubbe. Helt plötsligt var E borta, men snubben hittade henne sittandes i en rabatt. Det var en smula svårt att få kontakt med henne då hon var fullt upptagen med sina marathonsamtal till Cypern.

Det var dags att åka hem, men E orkade inte gå de långa 15 min hem i sin snefylla, så vi hoppade in i en taxi. 200 meter från min port blev taxin stoppade av fem polismän för rutinkontroll. Det tog tid och vi tröttnade, varpå jag kläcker den otroligt begåvade idén att vi skulle ta springnota. Motiveringen löd ?här kan man ju inte sitta hela natten?.
Sagt och gjort. Omringade av 5 poliser drog vi. Vi kom väl ungefär 10 meter när en MC polis slirade in framför oss med ett tvärstopp där vi tog oss fram på trottoaren. ?BETALA TAXICHAUFFÖRN!? lät domen. ?meh, han är rattfull, vi betalar inte en rattfull taxichaffis?. ?Han är inte rattfull, betala!?

image38
Suck. Jag har inga ord.

Dagen efter gick vi, äckelbakfulla som vi var, och köpte pizza och kebab och satte oss i parken (en gräsplätt med fem träd). Där beklagade vi oss över vår ångest. Vi diskuterade det mesta och kom in på kristendom. ?Hur kommer det sig att man blir kristen egentligen?? ?Ja, hur fan kan någon hamna så snett??. Jooodå för det sägs att det är helt på sin plats att sitta med sjuklig ångest över sina dumma fylletilltag är en bra grej. Hrrm?

Ja, lördagen gick väl i princip i samma anda.

Jag har bestämt mig. Jag ska aldrig mer dricka, det händer bara dumheter då.

Blame the alcohol! Do it!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, oj men du =) Att försöka sig på en springnota från en taxi omringad av poliser måste vara årets hittills brightaste idé =) Kram på´re

2007-10-10 @ 10:24:33
URL: http://jennieroman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0