F och nollor

Det va ju själva helvete också vad svårt det ska vara att ändra färgen på kommetarerna från svart till vit! Nu har jag spenderat min morgon på den spännande plats kallad desig - redigera stilmall (jag vet, det är en underbar plats med massor med festlig html, xml, förlåt jennie). Jag har ändrat till en massa jäkla F överallt där ordet comment finns med, men det funkar ju för fan inte! Man blir less.
image27
Så jag upprepar, Om någon vet hur jag ändrar min kommentarstext från svart till vit och min kommentarsheader från äcklig lila till röd så vore jag mycket tacksam.

(Jag tackar för tipsen jag fick senast, tyvärr är jag en smula utvecklingsstörd/blond så jag måste ha lätta förklaringar)

Kommentarer
Postat av: turbotrollet

Hmm.. skumt.. =/
Jag gick in på min blogg på blogg.se (som jag inte använder, startade den bara för att testa), men kodmallen (html) förstod jag ingenting av.. =( Vill verkligen hjälpa dig..
Däremot såg jag att ni har en "förhandsvisa" när man gjort om saker. Testa att ändra de flesta färgkoder till #FFFFFF men FÖRHANDSVISA innan du sparar, så att du inte gör något jättegalet!! Då kanske du skriver i FFFFFF på ett ställe, men så blir det inte vitt i kommentarerna, nehej, då vet du det, sparar INTE, återställer den koden som den var och testar på NÄSTA tills du ev. hittar rätt plat där färgkoden ska vara. Det var så¨jag började och lärde mig tillslut. =)
Säg sedan att du SKULLE hitta rätt. memorera VART koden ska stå, gå ut från kodmallen /HTML) UTAN att spara, så att allt lixom blir som det var innan du började mixra.. gå in på kodmallen igen, lägg till färgkoden och SEN kan du spara!
Är du med?
Då vet du med all säkerhet att allt är som det ska! :D

2007-10-02 @ 13:07:10
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: turbotrollet

MEN HALLÅ! Kommentarerna är ju vita! :D Iaf i Britney Spears inlägget jag var in på nyss! WIIHOOO!!!

2007-10-02 @ 13:10:05
URL: http://turbotrollet.blogspot.com
Postat av: FuckDet

Turbo: Det är exakt det jag gjort, det är det som är så konstigt! Det har inte blivit några ändringar. Ser du kommentarstexten som vit?? Jag ser den fortfarande bara i svart.. Hmmmm...

2007-10-02 @ 14:17:06
URL: http://www.fuckdet.blogg.se
Postat av: turbotrollet

Japp, ser dem i vitt. :D
Det kan vara så att det är en bugg.. det brukar hjälpa att ställa tillbak HTML-koden till svart, spara och sedan gå tillbaka och spara det nya och uppdatera/spara så brukar det funka.. men då underlättar det ju förståss om du vet VAR du har ändrat. =)

2007-10-02 @ 15:40:31
URL: http://turbotrollet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0